early weekend

Nu var denna arbetsveckan slut. Avslutade den med Töllstorps industrimuseum. Där fanns som sagt inga lik men barnen nöjde sig bra med vattenhjul och gamla hus. Jag gillar barn, ibland är de så härligt lättroade :)

Förutom en massa barn i blandade åldrar består mina sociala kontakter numer istort sett bara av lärare, mer eller mindre äldre än mig.  Anna nitton (i nästan en månad till) spenderar bra mycket mer tid med att diskutera barnsjukdomar, ullaredsbesök, dagens ungdom kontra den då vi var unga (vilket jag fortfarande borde vara), städning, barnkläder osv än vad  nu dagens tonåringar pratar om. Im nineteen going on thirtyfive.. 

Långhelgen kommer med största sannolikhet ägnas åt att bestämma ämne för uppsats och börja skriva.. 


 
  Funderar dessutom på att börja mata ankor oftare för att bättra på min pensionärsimage..
(Jag och Ankan utanför Christ church i Oxford)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0