lazy, lazy, lazy

Min vecka har varit en disgrace för alla studenter överallt i hela världen. Har haft en halv reading week så inte varit på campus sedan tisdag. Istället suttit på mitt rum framför min dator med otaliga böcker och försökt få ihop två uppsatser. detta har varvats med en hel del One Tree Hill (snälla säg inget till Pattersson). Uppsatserna ska in på onsdag. Känns som att tisdag kommer bli en sen kväll. Planen är i alla fall att få klart den ena idag och låta min wannabe teacher friend Sam ta sig en titt..

Annars har veckan varit helt okej.

I onsdags tog jag och Sam en runda till stan och köpte lite hårfärg till mig bland annat. Mycket trevlig utflykt om det inte vore för att Sams humör vid blodsockerfall är värre än min pappas. Vilket borde vara omöjligt. På kvällen såg vi på Prison Break till klockan var typ tre. Som alla andra nätter denna veckan..

I torsdags kväll fick Pattersson den eminenta idén att göra om våran favoritserie till ett drinking game. Detta följdes av franskt födelsedagskalas, världens äckligaste daquari och ett stort hål i medvetandet.

Fredagen spenderades till stor del i sängen. På kvällen var det bonfire night så vi gick till Hyde Park (inte den i London) och såg på fyrverkerier. Fränaste jag någonsin sett, helt klart. Och lite hemlängtan till påskafton, nyår med mera. Följde upp fyrverkerierna med en fun fair i parken. Anna hade lite problem med illamåendet redan så inga karuseller för mig. Kvällens höjdpunkt var helt klart att Catrina vann en guldfisk. Han heter Perri Perri Red Hot och är hela blockets favorit. Mysigt med ett husdjur!
Efter att ha installerat fisken i sitt nya hem såg vi på 7 pounds och hade tjejsnack i Sams rum. Gissa hur glad Anna var när Pattersson till slut dök upp och samtalsämnena byttes från vilket fotbollslag som har finast färger till monarkins vara eller icke vara och nazityskland, föredrar mina historiestuderande vänner framför dem som läser design och geologi av någon anledning. Chantal established att Hitler was a bit of a dick. Can't not agree to that one. Kvällen avslutades i Patterssons rum med ett par avsnitt PB. Slutade med att jag och Sam låg och sov i hans säng till klockan var närmare halv sex..

Igår var jag duktig och pluggade. Lite paus bara för slutet på rugbyn mitt på dagen. Åt roast dinner med Sam och Pattersson och såg på into the wild. Bra film, lite väl obvious och amerikansk bara. Spenderade en bra stund i Patterssons rum med att skratta åt Rachel fram till brandlarmet gick, som vanligt och vi fick avsluta kvällen med lite frisk luft.

Hade tänkt gå till kyrkan idag med Chantel men brandlarmet gjorde att det inte blev sängen förrän klockan var närmare halv fem så vi sparar det till nästa vecka.. Annars är dagens planer så här långt att plugga, städa så att våran flat blir godkänd i inspektionen i morgon och flat dinner. SKulle behöva hämta ut en bok på biblioteket med men överväger att göra det i morgon.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0