one down, one to go

Söndagen var en produktiv dag i Annas liv. Pluggade, städade och åt godaste middagen hittills. Upptäckte att någon kissat på våran mopp. Ska bli spännande när Catrina bestämmer sig för att moppa deras golv.. Sen kom Fred tillbaka från the Lake District så vi äntligen kunde titta på Prison Break igen utan att behöva ha dåligt samvete för hans skull. Kvällen avslutades med plugg i Pattersons rum. Fick det mesta av min uppsats fixad av Sam som njöt till fullo av att kunna kritisera mig. Själv insåg jag att det kanske skulle varit en bra idé att ha gått på Olas engelskalektioner någon gång ibland. Blev inte sängen förrän klockan var efter fyra.

Gårdagen spenderades med att skriva klart uppsatsen om Kenya. Ett väldigt oförberett seminarie om civil olydnad följt av ett ännu mer oplanerat möte med presentations gruppen. Efter det en runda på biblioteket för att inse att boken jag skulle basera halva min uppsats på inte är tillgänglig förrän tre dagar efter deadline. Bra planerat darling! Annars hade jag min bästa föreläsning hittills igår. Började med att S club 7s reach spelades och sedan användes som bas för en diskussion kring liberalism. Legendary. Ska ha en presentation på ämnet nästa vecka så en hel del jobb att göra där..
Kvällen bestod till stor del av ångest för uppsatsen som kommer vara allt för dåligt refererad, prat med min mamma, få det sista av min uppstats rättad av Sam (perfekt när man behöver komma komma ner på jorden lite), quizshows med Chantal och Zoey, stor lycka över att min lillebror kom tillbaka från Oxford och gnäll från min bästa tjejkompis Sam som fått för sig att jag inte tycker om honom längre, kan ha något att göra med det där gnällandet.. Bestämde mig för att gå och lägga mig innan midnatt. Förstördes av högljuda fransmän så blev (i alla fall halva) District 9 innan jag tillslut kunde sova.

Idag har jag varit produktiv och skrivit på min uppsats. Ska kanske in till campus en runda och prata reparations for slavery, om jag inte lyckas få ett migrän anfall eller feber eller någonting snabbt, det blåser storm ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0