Actually making an effort

Söndagen blev okej. Hemlängtan var jobbig under vissa stunder. Just nu svårt att se hur detta skulle kunna bli hemma. Så mycket som saknas i Sverige. Samtidigt vet jag så väl att det snarare är bilden av det jag saknar. Livet där är långtifrån perfekt. Men det blir så lätt när man är någon annanstans att man glorifierar de andra delarna i ens liv. Eller så lider jag av ett konstant behov av att längta efter det jag inte kan få.
Åt i alla fall chilli i Chantals flat. Oklart varför saltet aldrig kom till England. Tror inte jag blivit bjuden på ett enda tillräkligt saltat mål mat sedan jag kom hit (möjligtvis att sams mat är undantaget). Annars gott och ganska trevligt. Efter maten delades vi upp i tre grupper: de som skulle plugga, de som ville se på gossip girl och de som ville se på band of brothers. Gissa vilken anna tillhörde. Hade ett par mysiga timmar framför tvn med lite för mycket blod och död tillsammans med samx2, ross och fred. Känns nästan lite som i somras med mitt killgäng i kalmar. Förutom att Sams elakheter aldrig kan komma upp i Calles nivå.

Haft en förelsäsning idag om latinamerikanska colonalisationen av spanien och portugal. Nothing new under the sun. Vilket är tur med tanke på vad energi det går åt till att förstå orden som används och lyckas anteckna på engelska. I thought i was clever but then i came to england.. Sen var jag på biblioteket och lånade lite böcker. Nu är det dags för lite lunch innan seminarie och föreläsning i freedom, power and democracy i eftermiddag (jäkla politik om ni frågar mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0