Computer been ill..

Min dator har haft ett par (typ en miljon) olika virus. Några är fortfarande kvar. Jag bryr mig inte, internet funkar ju. När jag säger det tittar Sam på mig med en blick mer skeptisk än den jag fick när jag påstod att jag inte är ett fan av Shakespear. Därför usel uppdatering. Kommer en liten resume nu istället.

Torsdagens bingo var mer eller mindre usel. Surprise, surprise. Gick hem ganska tidigt med Zoey och tittade på BOB med killarna som hade haft en bra kväll och bland annat stulit två stolar från the Library. Imponerande.

Vaknade på fredagen med grym migrän och skippade på så vis alla veckans föreläsningar. Well done. Hade planer på en lugn dag men efter lite piller och övertalning från Catrina och Becky bar det av till Fruity. Riktigt grym kväll. Umgicks en hel del med Beckys bror och hans kompisar, bra musik och allmänt kanon hela kvällen.

Lördagen sovs av naturliga skäl bort. Tittade på moulin rouge och beställde pizza. Bestämde mig för att inte gå ut eftersom jag behövde plugga på söndagen. Uppenbarligen blev det en epic night och eftersom min dator crashade på söndagmorgonen blev det i stort sett inget gjort i alla fall. Så good nights sleep for no reason.

Söndagen spenderades med att försöka fixa datorn, lunch på The old bar och school of rock. Spenderade en bra stund med att fixa till Sams rum, blev ansvarig för bäddning och organisering av hans notice board. var så värt det med tanke på att jag bland annat hittade hans hårfön (andra Sam var tacksam när detta kom fram), fick höra om hans kärlek till chinchillor och att han tycker att Shakespeare in Love och Romeo+Juliet är sjukt bra filmer. Vill inte vara fördomsfull men Sam kan ha en liten poäng med alla gayjokes.. Kvällen avslutades med att jag och Sam såg på Oceans eleven och att jag somnade i hans säng för tredje gången eller så.

Måndagen var okej. Fick tillbaka bedömningen från förra veckans presentation i freedom power and democracy. Gick uselt men vi fick ändå 2.1, typ vg. Sam sa glatt att det betyder att jag kan åka utomlands en termin, jag skrattade lite åt den idén faktiskt. Kvällen spenderades med att jag och Sam försökte laga datorn utan större framgångar. Slutade med att jag lånade hans och gjorde klart tisdagens presentation. Jag och andra Sam ville gå ut men Freddy var sjuk (=hade rökt på lördagen så han hade hosta) och Sam var tvungen att jobba. Slutade med att vi såg sista två avsnitten av BOB och började på Sopranos innan Rice soc kom och delade med sig av vad de gjort med Ross rum. Ris överallt och totalt ommöblerat. Skulle filma hans reaktion, tog en timme att sätta upp och sen funkade det inte, tur man inte var inne förrän fyra på tisdagen.

I tisdags hade jag presentation om Scramble for Africa, gick skitbra och Neil Diamond nickade uppmuntrande och verkade nästan imponerad av mina utlägg om huruvida Afrikas fattigdom har att göra med kolonialism eller inte. Han skrattade till och med när vi skämtade, thats a first. Vi kan ha turned him around :)
På kvällen spelade Ross band på nån liten bar så hela gänget gick dit. Positivt överraskad faktiskt! Detta följdes av en kväll på Bourbon, en bar med dansgolv typ där hela gänget för en gångs skull lyckades hålla ihop och hade riktigt roligt. Avslutade det hela med att införskaffa vårt första stöldgods och sen äta lite i Sams flat. Gick och lade mig vid halv fyra. Totalt klarvaken.

Seminarie klockan 11 idag. Halva gruppen dök upp. Ingen hade läst det vi skulle och all min energi gick åt till att hålla ögonen öppna och sitta kvar på stolen. Fick i alla fall veta att föreläsningen jag varit ledsen att missa i fredags var urusel så det kändes bra i alla fall. Eftermiddagen gick åt till att försöka hitta fancy dress för halloween. Gick inte alls faktiskt. Nytt försök senare i veckan.. Nu har vi ätit indian och Anna borde plugga, inte för att hon kommer göra det men ändå..

Imorgon ska det skrivas uppsats, överväger till och med att skolka för att få det gjort.
Kollat på flyg hem med. Slutar den tionde och kommer nog hem trettonde december, lutar åt att de flesta stannar över helgen och har en refreshers weekend.. Blir nog bra :)




Anna, Becky o Catrina på Fruity Friday förra helgen..
Such a BNO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0