Early bonfire and Halloween

Vi bor i ett av de mer dodgy areas av Leeds. Har förutom kaxiga barn som skjuter fotbollar på förbipasserande ett härligt gäng som bor i the estates runt oss. Har inte haft så ont av dem tidigare, känns inte som att deras knarklagning riktigt berör mig med tanke på hur få substanser jag missbrukar. Men nu har de gått lite för långt. Oklart om det är deras brist på allmenackor eller hjärnor som får dem att tro att det är jättekul att skjuta raketer på vårat hus i tid och otid. Just nu bor jag helt klart på fel sida huset. Anna uppskattar smällar men det är en vecka kvar till bonfire och vi är mitt i stan för sjutton. Bästa med det här var helt klart att Ross (Ross, sju år och kanske den minst ansvarsfulla personen i ett hus fullt av ansvarslösa tonåringar) ringde och polisanmälde dem, mest för han trodde någon hade blivit skjuten..

Annars har vi sedan sist haft en CNB= cool bar night. Helt okej kväll som avslutades alldeles för sent.

Väcktes på fredagen av att det var brandövning. Inte precis vad mitt stackars huvud behövde. Tillbaka i säng och sova tills föreläsningen klockan två. Föreläsningen var usel. Riktigt usel. Aldrig hör så många siffror som inte made any sense at all i hela mitt liv. Förstod i alla fall att Afrika har en ganska stor skuld, mindre än Englands men ändå lite för stor och att man på hela kontinenten producerar ungefär lika mycket som halva London. Fick aldrig veta vad vi skulle göra åt det dock eftersom föreläsaren var tvungen att åka till Kairo..

Gårkvällen spenderades med middag på Yates. Väntade på våran mat i mer än en timme. Fick varsin gratis drink och Alice och Catrina bad om coca cola. Lugnt att jag hade beställt en riktigt flott cocktail eller champagne bara av princip. Gick hem och åt banoffe pie och såg på PS. I love you. Anna grät för första gången på en evighet. Sam och Sam skrattade åt mig. Följdes upp med Good Will Hunting, en av mina absoluta favoritfilmer. Grät lite till. Oklart om jag får gå ut med killarna i kväll..

Idag har jag sovit och pluggat och snart är det dags att göra sig i ordning för kvällens Halloween fest följt av Annie Mac (typ Englands kändaste dj who I never heard of men blev lurad av Sam att köpa en svindyr biljett för) med killarna och Freddys flickvän. Looking forward to a good night :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0