Last week

Evighet sedan sist ju. Ber ödmjukast om ursäkt. Jag lever fortfarande. Mycket har hänt sedan sist och jag uppdaterar så kortfattat jag kan..

Torsdag kväll. Höjdpunkt: Sam hade på sig de fulaste kläder jag någonsin sett. Lowpoint: Det var inte alls beachtema och vi såg jättefjantiga ut. Thanks Tilly.

Fredag: Intressant föreläsning om religion i afrika. En del plugg. Bakade födelsedagstårta. Lugn kväll i Alice rum och såg på super bad. Vaknade lagom till halva Leicester invaderade stället efter sin utekväll.

Lördag: Lugn dag. Lite plugg, mycket göra inget särskilt. Vid fem bar det av till Headingly för Sams Bday Otley run. Helt galen kväll, ska enligt säkra källor ha avklarat i alla fall femton pubar. Kom hem runt midnatt och insåg att vi betalat aldeles för mycket för att gå och lägga oss. Fick lift med en tjej från grannblocket och slöt upp med födelsedagsbarnet och hans vänner på tiger tiger. Avslutade i alla fall det hela i Sams rum dyngsur efter vattenkrig med Ross klockan fem på morgonen.

Söndag: Sov, länge. Pluggade lite. Möblerade om Sams rum så han fick lite activity space (vad man nu behöver det för). Såg på Blood Diamond och intalade mig själv att det var typ samma sak som att läsa min bok om barnsoldater.

Måndag: Sjuk. Vaknade vid nio, helt omöjligt att gå upp så jag skippade första lecturen sen jag kom hit. Vaknade igen vid elva, kom på att jag redan borde vara på biblioteket med min presentationsgrupp. Gick inte dit heller. Däremot gick jag på mitt disciplinära möte klockan halv ett. För ett tag sedan satte vi ju igång brandlarmet och då satte Tilly plastfolie på själva larmet så nu får hon och jag böta. I vanliga fall är det drygt 1000 kronors böter men hoppas att de drar ner det lite, de verkade tycka lite synd om mig i alla fall. Inte jätteroligt heller och sitta på ett möte och ljuga för någon som man inte ens tycker om så att man själv förlorar 500 kronor. Kan inte påstå att Tilly är en av mina favoritpersoner alls om man säger så.. Hade presentation på eftermiddagen om representativ demokrati. Hoppas på det bästa för det var värt 20% av kursen. Skolkade sen från min sista föreläsning med. Eftermiddagen spenderades med att försöka sätta mig in i indiens koloniala historia inför dagens seminarie. Typiskt att jag missar en föreläsning på ett ämne jag faktiskt inte har koll på. Kvällen blev sausage sandwiches hos Lissy, umgås med killarna, se Band of brothers, säsongsavslutningen av Inbetweeners och An idiot abroad som kan vara det roligaste jag sätt på år (inte bra kombo när man hostar konstant).

Tisdag: Mår lite bättre, ingen feber och mycket te. Skrivit på min uppsats om Kenya idag. Fått ihop nästan 700 ord av 3000 och då har jag knappt börjat. Känns rätt okej. Spenderat en bra stund i olika bibliotek med. Känner mig som en riktig student faktiskt. Nu ger jag dock upp för dagen och planerar att umgås med lite människor istället. Mina flatmates ska se Sclub3, känner inte att det är värt att riskera min kurering för det just nu..





Block A/some of Sams Leicester friends after pub #2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0