not in until four

Allt detta studerande på egen hand tar knäcken på mig. Jag gillar ju föreläsningar och klassrumsdiskussioner. Gillar inte att sitta på rummet och läsa texter med meningar fyllda av oförståeliga, onödiga adjektiv. Vill ha all vår studieliteratur i versioner för dyslektiska. Kanske kan kolla med Ross hur man löser det.. Upphör inte att förvånas över hur svårt det är. Och då är typ ingenting än så länge nytt. Igår pratade vi om kolonialiseringen av latinamerika (historia på gymnasienivå) och i politikkursen förelästes det om Rossoe (med undantag för fransk stavning) och Lockes sociala teorier (återigen historia och samhällskunskap på gymnasiet). Ändå är böckerna så svårlästa att jag inte kommer ihåg ett ord när jag slår i hop dem.
Har pratat med Växjö nu i alla fall (vet inte om jag skrivit det innan) och det verkar lovande att kunna tillgodoräkna sig i alla fall delar av det jag läser nu. Känns jättebra. Dels för att jag nu har känslan av att jag inte vill vara här i tre år och dels för att jag vet att om jag har alternativet så kanske jag faktiskt blir mer nöjd där jag är, känner mig mindre instängd på något vis. Vi får se. Ett par månader fyllda av uppsatser och läsning innan jag får se sverige igen oavsett.

Igår eftermiddag lagade vi en riktigt god pastabake och såg på xfactor. Sen blev det ett besök på the Library, en av pubarna närmast oss. Precis vad som behövdes, ett lugnt pubbesök där man faktiskt får chansen att umgås lite. Har bott ihop med dessa människor två och en halv vecka (känns som en evighet) och man får veta nya saker om folk varje dag.. Förolämpade tillexempel blondeSam med att han skulle vara arton när vi visst är lika gamla. Oops. Efter det kommenterades min längd (eller brist därpå) frekvent under kvällen. Efter pubbesöket blev det billig (och såå god) pizza. Sam gjorde som vanligt storslagna planer för vad som ska ätas närmaste halvåret och tog menyer från alla ställen han såg. Jag pointed out att han är lite besatt av mat. Fick tillbaka en mycket ogrundad komentar och att jag skulle vara besatt av norrmän. Pizzan förtärdes på trevligt sätt i Freds överfyllda rum där vi såg på inbetweeners. Säga vad man vill om britter men roliga är dem. 
Fortsatte sedan med mer mat (sams idé) i deras lägenhet. Jag blev snabbt kökets mest fascinerande person då jag inte ville ha mjölk i mitt te. Sen såg vi ett avsnitt av bob och drack te i sams rum. Perfekt kväll.  

Idag har jag ett seminarie klockan fyra. Håller just nu på att tvätta och sen ska det läsas inför det. Blir nog bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0