Rainy morning in England

Fast det är ju mitt på dagen kanske.. Vaknade faktiskt ovanligt tidigt i morse. Typ halv 10. Hunnit läsa en hel del och kolla in kursen jag börjar läsa idag. Ser fram emot lite renodlade afrikastudier. Kanske ger tips på ämne till uppstatsen i making of the global south.

Gårdagen var lugn. Tog sovmorgon och gick på föreläsning i studieteknik. Kom tillbaka och humöret var väl inte direkt på topp. Den gnagande känslan av att det inte är rätt håller i sig. Så gör oron över att det aldrig kommer kännas som hemma. Frågetecknen för framtiden. Oklarheten i vad jag faktiskt vill göra med mitt liv. Känslan av att inte längre vara sådär övertygat säker, att inte längre ha färdiga svar när folk frågar om ens drömmar och mål. Allt detta i kombination med allt det jag borde sagt innan jag åkte, allt jag borde ordnat upp under dedär sex månaderna men inte hade energi nog till. Alla gånger jag försökte få det att bli som vanligt men misslyckades. Alla gånger jag hatat mig själv för de elaka saker jag säger och gör, som inte går att stoppa innan de kommit ut och sårat. Att någon vars åsikter och vänskap jag värderat så högt de senaste åren nu har en bild av mig som bara inte kan vara jag.
Sådana stunder är tacksamheten över att ha någon som orkar lyssna och bry sig enorm. Att ha någon i mitt liv som längtar hem lika mycket som jag gör. Som har samma känsla av overklighet där man är just nu. Som är fast i en värld så långt från den riktiga med människor man själv aldrig hade valt. Någon som förstår. Och inte minst någon som konstant får mig att skratta. Inte minst åt mitt eget gnäll och mina fjantiga problem. Tack för perspektiven det ger..
Kvällen blev sen lugn. Middag med ett gäng kompisar i en av bottenlägenheterna och lite plugg.

Idag är det fredag. En timme i skolan och sen blir det nog middag hos Sam följt av fruity, någon festgrej på the union. Imorgon blir det bal. The english way (alltså inga långklänningar och fina bilar). Ska nog kunna bli en rolig helg. Försöka få in lite av de 48 timmars läsning som ska göras varje vecka med..


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Vad är det för kurs du läser?



Sen vill jag bara säga att du behöver absolut inte ha alla planer klara. Man måste få vara osäker och prova sig fram. Livet tar inte slut när man är 25! Tänk på det och ha inte så bråttom. Ta dig tid och känn efter vad DU vill och vad DU gillar! Drömmar är ju inte färdiga och uppfyllda!



Ta hand om dig!

KRAM

2010-10-01 @ 14:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0