sleep in

Lite funderingar såhär på morgonkvisten.

Bloggen visar alltid en timme fel. Klockan i England är alltid en timme mindre än i Sverige och det får mig att känna mig ännu latare än jag är när jag ramlar ur sängen vid elva och det verkar som det är tolv i era ögon.

Har ett seminarie på temat transatlantisk slavhandel i eftermiddag klockan fyra. Behöver läsa på!!! Neil Diamond ska uppenbarligen vara en legend. Jag tycker att han är en mycket läskig liten man. Tror inte han skulle vara nöjd med våra redogörelser om vi så varit på plats när det vi studerar faktiskt hände.

Igår hade jag ett seminarie i politikkursen. Och jag pratade. Jag sa precis vad jag tyckte inför alla andra i rummet. Flera gånger. Det var nästan så jag kände igen mig själv.

På lördag ska vi ha kalas. Sam fyller 20 och detta ska firas med bbq, otley run och då vi är i england självklart ett fancy dress party. Temat är A (eftersom vi bor i block a och är ganska fulla av oss själva). Jag har ingen aning om vad jag ska klä ut mig till. Bidrag mottages tacksamt (det bör ju vara något som börjar på a på engelska snarare än svenska).

Det är förvånande när och till vad man längtar hem. Hade gärna suttit i Bäck igårkväll, ätit blodpudding och bara varit..

Istället åt vi pasta bollognese i vårat kök, misstänkt spacecake i ross och satt en stund på the Library. Ross och tjejerna gav upp tidigt, kan haft något att göra med att ross är skyldig lite pengar efter att vi spelade pubquiz. Blev en riktigt bra kväll med Sam, Sam, Fred och Katrina som dök upp efter sin date. Insåg vilka otroligt fina killar jag faktiskt har att hänga med. Blev nog framförallt lite kär i Sam när han pratade om hur mycket han älskade sitt jobb som lärarassistent. Vad är det med killar som är bra med barn egentligen? Förklarade även för Fred att jag verkligen uppskattar att hänga med dem (framförallt när tjejerna spenderar timmar framför the hills eller gossip girl) men att det inte på något sätt gör mig till en av dem. Still very much a girl!
Avslutade kvällen med pizza och the inbetweeners på sams rum. Anna blev pikad för hur hon alltid hamnar i sängen när vi ser på tv. (i sams rum är det för att jag är snabb, i söndags var det för att sam erbjöd den, jag hade sämsta platsen som det var och ingen annan tog erbjudandet och sen gick alla andra och lade sig = mycket snällt av Sam att låta mig sitta på sängen istället för på golvet i två och en halv timma). Var bra just igår dock för jag somnade nog halvvägs.

En av tjejerna i baren såg precis ut som någon jag aldrig mer vill träffa pågrund av det värsta dåliga samvetet man kan tänka sig. Och fick mig att tänka på någon som jag nästan glömt senaste tiden. Frågan är om denna någon ens lever längre, inte okej att vara omgiven av pirater och inte höra av sig då och då.

På tal om att tycka om barn så är jag av någon anledning vän med väldigt många unga tonåringar i typ trettonårsåldern på Facebook. Det poppar upp nya vänförfrågningar konstant. Mycket trevligt för Annas ego, tar för givet att det har att göra med att jag är världens bästa lärare/tonårsledare och inte alls att ju yngre man är desto coolare är det ha många kompisar så man addar alla man någonsin träffat, inklusive mosters mans dotters katt. Jag har nog mer gemensamma vänner med Fridas kompisar än med min andra syster.. Problemet är bara att tonåringar i denhär åldern använder facebook till lite andra saker än jag gör. För mig är det framförallt ett sätt att skrämma bort alla tänkbara seriösa framtida arbetsgivare med hemska bilder av mig när jag inte är helt nykter samt att kunna hålla stenkoll på människor i andra länder som jag verkligen tycker om men inte riktigt orkar ringa och prata med (alternativt de miffon som inte har skype och som jag inte tycker är värda samtal för 5kr. minuten). För dessa ungdomar verkar det snarare handla om att spela så mycket spel som möjligt och göra så många konstiga test som möjligt för att sedan bjuda in mig till allting (antinget för att de tror att jag är jätteintresserad av vad en spåkula säger om min dag eller vad min idealvikt är (lite mindre än den reella) eller för att Anna ofta kommer högt upp på listan). Någon som har en lösning på hur man slipper detta? Utan att säga upp vänskapen med alla dessa ungdomar då det ser ut som jag är lite populär i alla fall när jag är vän med dem..

Nu blir det dusch, städning av rummet och transatlantisk slavhandel innan seminariet.

Kommentarer
Postat av: erik

du ska givetvis vara ett snabel a! Eller Arsenal! Eller Anthony Hopkins. Eller hela Abba! Eller han alejandro som lady gaga sjunger om...nä. Apollo 13 kanske?

2010-10-13 @ 19:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0