Studying this morning

Sitter i sängen omigiven med böcker och sjutton olika artiklar uppe på datorn. Fortfarande Kenya som gäller. Ska på föreläsning om uppsatsskrivning klockan två. Kan behövas. Hade även en jättebra workshop på temat igår så kanske kan bli godkänd med lite tur i alla fall. Inser dock min vokubulära begränsning mer och mer för varje mening jag skriver. Har dessutom kommit till det stadie då min hjärna börjar glömma bort att engelska och svenska är två olika språk och det blandas hej vilt, tröstar mig själv att det är det som händer innan engelskan blir helt flytande igen.

Tisdagkvällen spenderades med att försöka få Freddy att jobba så lite som möjlig och istället umgås med mig, gick sådär. Hängde med de andra tjejerna ett tag och lyssnade på S club 7 i köket. Underbart hur man kan alla texter trots att det måste vara mer än tio år sedan.. Gav upp när alkoholnivån blev för hög och gick ner till Sam och Fred och drack lite te innan det blev en tidig kväll.

Igår mådde jag helt klart bättre. Seminarie om afrikans religion på förmiddagen, mina favoritseminarier för man klarar sig kanon utan att ha läst egentligen någonting för våra ledare älskar att prata själva. (Dessutom har de faktiskt massa intressanta saker att dela med sig av). Följt av fika på the Terrace med workshop gruppen. Gjorde även ett besök på Barclays som lovade att skicka mitt bankkort och tog en runda till stan och köpte nya byxor och lite annat. Inga vantar dock, något som ångrades senare på kvällen. Annars bestod stor del av eftermiddagen av plugg tills Sam bjöd in mig på middag som sen följdes av Social network på bio nere i stan. Bra film, värd att se om man gillar filmer som är lite mer biografier.. Kom tillbaka hem och spenderade säkert en och en halv timme först på gården sen i trapphuset med att bara prata. Tycker verkligen om några av dessa lustiga britter jag hamnat med. Märkte dessutom ganska stor skillnad på att mina små flatmates som är yngst i huset inte var närvarande, lite lägre ljudnivå, lite mindre risk för böter. Sam myntade även ett nytt uttryck då han har mycket roligt åt de namn som Frida gett sina kontakter i telefonen han får låna sedan hans tog ett dopp i en cider. Så från och med nu är den bästa komplimangen något kan få att det är Bengt, om det är riktgt bra så är det pappa bengt svensson, alla killarnas nya favorituttryck. Tog dock lite tid att förklara för Dan att min pappa heter Bengt inte bent (bög).

Idag är det som sagt skola klockan två. Sen tänkte jag sitta i biblioteket ett par timmar och förbereda nästa veckas presentation om scramble for Africa. Ikväll ska vi på underground rebell bingo. Tillys idé och de brukar ju vara grymma så det blir nog kanon. Inte alls mer sugen på stand up på the Library med killarna. Men vi hoppas på det bästa, till och med Tilly kan ju ha tur och faktiskt planera något som blir roligt..




Me and my two favourite people on this island right now..
(Sam, den enda som får lov att kritisera min engelska och därför den som för lyssna igenom alla mina presentationer och Sam som med stor sannolikhet är den snällaste människa jag någonsin träffat och som nästan konverterat mig till att dricka te the english way)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0