varsity

Vilken upplevelse!

Gick upp till skolan på eftermiddagen med Lissie och mötte upp killarna och några av Sams rugbykompisar på en av pubbarna, bland annat killen vars fel det är att Sam inte spelar längre (han har en ryggradsskada stackarn). Fick sporten förklarad i snabba drag: man kastar bollen till varandra (baklänges) och försöker springa över planen. Ibland sparkar man på bollen och hoppas den hamnar mellan målstolparna. Men mest består spelet av en stor hög av män som bråkar om en boll de inte riktigt vet var är. Ungefär det jag visste innan med så jag kände mig väl förberred även utan rätt outfit.

Kom till stadium och första förvåningen bestod i att den var enorm, vi hade inte riktigt förväntat oss att en universitetsmatch skulle ha riktigt sånt pådrag. Typ halvfullt och då var vi ändå tiotusen där. Hamnade av någon anledning under Leeds Met på läktaren och fick som tack för det en trevlig ölinpackning i håret. Väldig trevlig stämning överhuvudtaget. De hade jättefina hejaramsor. Vi gjorde oss mest roliga över det faktumet att de är lite mindre intelligenta och inte så välbärgade som oss. Bondade med rugbykillarna, bettade på hur många som skulle streaka (6.5) och blev efter en stund väldigt insatt i spelet.

Våra cheerleaders var bättre än deras. Våra rugbykillar var usla. I pausen stod det 21-0 till Met. Vi ryckte upp oss lite i andra halvan och förlorade med lite mindre patetiska siffror. De vann hela varsitygrejen med, ganska överlägset. Men vi vann de flotta sporterna som räknas.

Lagom till mets supporters försökte ta död på vårat b-lag bestämde vi oss för att gå hem. Blev nerröstade när vi ville gå till the library. Allt för många ville klubba. Jag och Sam var helt överrens att det finns alltför mycket alltför musikintresserade människor i vårt umgänge och att sociala männiksor som vi gör oss bäst när vi får prata med människor istället för att studsa runt på ett dansgolv täckt i vodka redbull. Köpte istället lite mat och gick hem och skulle förfesta. Gick ut vid tolv för att vara tillbaka halv två. Just didn't feel it..

Tog sovmorgon idag i alla fall, fast det blev lugnt i går. Haft en onödig men väldigt underhållande föresläsning i studieteknik. Lite trevligt sällskap fixar det mesta. Sen planerade vi vår presentation i freedom, power and democracy. Ska nog bli bra.
Precis ätit lunch nu. Ska på gym induction klockan sex så jag inte kan stämma dem om jag skulle klanta mig och bryta ett ben eller två.
Zoey pratade om bio ikväll. Hade inte varit fel alls. Alternativt tiger woods night. Fördelen med att vara honorary lad är att man kan välja. Vi har nu en tv, ett ps3 (fred håller på att ladda ner nhl bara för min skull), ett xbox, sams enorma dvdsamling och nästa investering blir risk, känns som att det kanske får bli mitt bidrag till samlingen. Sen kan jag i ett svagt ögonblick lovat att bjuda sam (inte den matbesatta utan den blonda) på middag. Lots to chose from alltså :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0