Block A's burning

Gick ut igår. Inget värt att nämnas. Överfylld klubb och mycket splittrat umgänge. Bästa under kvällen var helt klart att jag såg den minsta dvärg man kan tänka sig. Tänkte direkt på Calle och skickade iväg ett sms som var mycket uppskattat. Knäppskalle.

Annars hände allt roligt efter att vi kommit hem. Jag, Tilly, Lottie, Sam och Fred beslutade att fixa lite pizza till kvällsmat. Det visade sig dock att någon inte rengjort ugnen så bra och vi höll snart på att dö av rökförgiftning. Försökte lösa det hela genom att öppna fönsterna (vilket bara går att göra två centimeter så ingen större skillnad), sätta plastfolie på brandlarmet och öppna dörren ut i korridoren. Det där sista skulle vi inte gjort. Larmet gick och hela block A (en mycket brokig skara människor iförda festkläder (vi), icke matchande skor (catrina), pyamas (hälften av folket), grottmansoutfitter (sam, som dessutom gick in för att hämta byxor och istället tog ett par shorts, nödvändigt?), grå färg (becky som var utklädd till sten), täcken (natalie), skoluniformer (fred) med mera) fick spendera typ en timme utanför i väntan på att först någon skulle komma och sen att de skulle lyckas stänga av larmet. Fick ganska många gliringar för detta men var på ganska gott humör i alla fall. Känns mest synd om dem som faktiskt sov och fick stiga upp klockan tre på morgonen på grund av oss.

Var rejält förberedda på en riktig utskällning (framförallt då sam tagit ner plastfolien när vi sprang ut för att vi blivit varnade att vi kan bli avstängda om vi täcker brandlarmen, men tilly sprang upp igen och satte tillbaks den) men mannen som pratade med oss var hur snäll som helst.

Efter en liten bränd bit pizza och ett ganska utdraget bråk med sam över hans katt och mina nycklar som slutade
med att han hotade med att börja gråta blev det i alla fall till slut sängdags.  

Haft en föreläsning i studieteknik idag. Har skrivit ut mina modulhandböcker så jag har lite bättre koll på vad jag förväntas göra närmaste månaderna. Igår skickade jag även iväg ett mail till växjö och bad dem titta på mina kurser och se om det är något som kan jämföras med deras utbildning. Hoppas, hade varit skönt att inte behöva göra ett till första år (och billigare framförallt). Längtar hem just nu. Riktigt mycket. Svårt att tänka att jag bara varit här två veckor. Känns som en evighet. Och då är det ett helt år kvar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0