Day two

Tog en ganska rejäl sovmorgon idag med tanke på föregående natt och dess lack of sleep. Sov inte jättebra här heller, elementet fungerade inte och jag hade inget täcke, bara lakan. Hade lika mycket kläder på mig som en natt på uvläger. Sängen är dessutom hårdare än luftmadrassen.

Dagen började bra med att jag lokaliserade termostaten och började packa upp lite. Vet bara inte riktigt vad jag ska göra åt all fulhet..

Annars har jag mest försökt få lite koll på läget, upptäckt att jag av någon anledning kanske inte var så bra förberedd som jag borde (kanske att jag under inga som helst omständigheter ville åka hit de senaste två månaderna eller så)
Var på en ganska trevlig orienteringsföreläsning (undrar om det blev en okej översättning) Blev kompis med en rumänsk tjej som precis som jag är en av de få internationella studenter som tänkte hänga här hela utbildningen. Känner alltså hela tre människor i den här stan nu med mina båda franska rumskompisar.

Föreläsningen idag började med att vi fick öva på Leeds hejaramsa och blev informerade om att det visst är dödsstraff att hålla på Man united. Vilken tur att jag bara bryr mig om hockey! Såg ett underbart drama om kulturchockar och jag insåg att jag nog avklarade "semesterfasen" förra gången jag var här och nu hoppat direkt in i "depressionen", får väl se om jag kommer ur den..
De varnade oss också för att det snart kommer komma en massa unga brittiska människor hit och göra slut på lugnet. Om det är någonting jag saknar i Leeds så är det britter, människor som förstår vad jag säger när jag använder slang, som pratar utan accent, skrattar åt mina skämt och som vet hur man roar sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0