First day at school

Hade en riktigt bra kväll i grannarnas flat igår igen. Återigen var själva utekvällen inte att jämföra med en utekväll hemma i Sverige med sina egna vänner och bra musik. Avslutade kvällen hos samma härliga människor som den påbörjades med eggs on toast.

Halv tolv idag hade jag min första skoldag (ganska männsklig tid faktiskt). Började med en massa spännande information. Mest underhållande var helt klart infon om säkerhet och grejer, oklart om de kunde hittat någon med sämre koll på facultyt. Sen lunch med en trevlig tjej från Derby innan det var dags att träffa den egna klassen. Alla var jättetrevliga och vi hade en riktigt rolig och diskussionsfylld timme. Kändes bra med att äntligen träffa någon som fyllt 20. Börjar tröttna litegrann på alla dessa artonåringar som precis flyttat hemifrån. Gen, David och Lydia var alltså välkomna tillskott i bekantskapskretsen. Dagen avslutades med en liten rundvandring på campus, didn't see much new stuff.

Än så länge är allting precis som jag har förväntat mig och hoppats på när jag sökte i januari. Ändå så känns det inte helt rätt. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som saknas och känslan kanske försvinner när skolan börjar på riktigt..

Freshers week fortsätter så antar att vi spenderar kvällen i A23 och på LUU återigen.

By the way, hur gick det hemma i Sverige egentligen? Alla i hela världen vet ju att Sverige ska vara socialdemokratiskt, det är ju våran grej och alla tycker att vi är det oavsett så varför kan vi inte låta dem bestämma?


Kommentarer
Postat av: Joacim

Det var väl tur att inte Sossarna fick makten (de samarbetar med läskiga Vänstern ju!). Alliansen ska styra, det är bra. Men att SD kom in och att det ser ut att bli en minoritetsregering är ju mindre positivt. :/

2010-09-20 @ 19:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0