Five will make you get down now

Spenderade stor del av gårkvällen med att leka Cookie-jar. Kändes som en överförfriskad dag på lekis. Innan dess lagade Sam mat till alla i sin och våran lägenhet. Den killen kommer med största sannolikhet vara min favorit hela det här året. Annars bestod förfesten som vanligt av att större delen av byggnaden popped in under någon period av kvällen, att Sam vann över mig rejält när vi spelade kort (något som kan ha resulterat i förgiftning av billigt vin), otaliga omskrivningar av ordet drink, en himla massa viftande med armbågar, små gröna flubbergubbar överallt och regelbundna granatattacker. These drinking rules makes all the difference.

Självklart laddade vi även med en hel del five hemma i lägenheten för på kvällen uppfylldes helt klart en av Anna sju års största drömmar när vi såg dem på the union. Anna och Rachel var nog mest exalterade och de levde så inte upp till våra förväntningar. Har ett minne av att vi satt ett par kvällar på Krögers i sommar och trash talkade artisterna för att spela covers. Känns helt okej med tanke på att five började kvällen med queen. Anna sju år var ganska nöjd ändå och sjöng glatt med i alla texter..

Efter att haft en trip tillbaka till lågstadiet skulle jag dock gärna växa upp lite nu. Är så sjukt trött på alla dessa små tonåringar som det kryllar av överallt. Skiljer bara två år på mig och de freshers som inte haft gap years men med tanke på att så stor andel av mina vänner är lite äldre än mig så sliter det på en.. Blir förvånad över hur självständig, ansvarsfull och avslappnad jag faktiskt är rörande typ allt. Får väl se hur lång tid det tar innan jag börjar överväga att strypa tjejerna i lägenheten i sömnen. Annars kan man ju alltid gå en våning ner där mognaden (trots första stycket) är på en lite mer okej nivå.

Trodde jag hade franska idag. Blev jätteglad när jag insåg att jag inte hade det. Sedan blev jag jättetrött när jag insåg att då är det bara tisdag. Vet inte hur många kvällar till jag kommer tycka det är roligt att hänga med människor jag är oklar över huruvida de ens borde vara tillåtna att gå ut.. Har en föreläsning klockan två. Innan dess tänkte jag ta mig till Barclays och fixa mitt konto. Väntar bara på att duschen ska bli varm. Någon hade stängt av varmvattenberedaren. Om jag får veta vem spenderar jag kanske resten av tiden på ön här med lika fina galler för fönstrena som de på understa våningen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0