How do you know its over?

Lång fbchat igårkväll med någon som är på den kontinenten jag helst vill spendera mina dagar. Saknar min kompis. Fascineras över hur människor kan komma att göra sådana intryck på en så kort tid. Vi klickade verkligen med detsamma och jag kommer alltid vara tacksam för det ni betytt denhär sommaren. Längtar tillbaka lite ganska mycket. Saknar att retas för småsaker. Saknar att veta att vilka elakheter man än slänger ur sig kommer de att tas på det humoristiska sätt de är menade. Saknar att försvara allt jag är och står för inför människor med så olika bakgrund men som ändå aldrig dömer. Saknar att vara one of the boys. Att bara kunna vara mig själv och bli uppskattad för just det. Saknar kvällar på Krögers när vi trashtalkar banden. Saknar groggar på snapssprit (vem mer gör så?). Saknar elakheterna kring mitt jobb (eller brist därpå). Saknar skämt som är så grova att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Saknar att ligga i en park som inte är en park med människor man tycker om och läsa en bok man tycker om. Saknar misslyckade pannkakor till frukost som blir till lunch. Saknar att gå hem på morgonen, groggy efter för lite sömn i din alldeles för stora regnjacka samtidigt som jag hoppas att jag inte möter någon. Saknar som sagt min kompis. Pirret i magen varje gång jag tänker på dig är nästan borta. Lite kanske jag saknar det med men det är nog bäst att låta bli. För ångesten saknar jag inte. Vetskapen om att det är dömt att misslyckas. Att du har ett alternativ som är så mycket säkrare. Känslan av att det enda som känns rätt är mer fel än jag kan sätta ord på. Saknar inte lögnerna. Inte det faktum att min lycka hänger på någon annans olycka. Däremot kommer det i mina ögon alltid vara värt det. Du fick mig att inse att det går att tycka om mig när jag inte anstränger mig. När jag bara är mig själv och inte anpassar hela min person till omgivningen så mycket att jag försvinner. Du har gett mig en styrka som är värd tårarna. Antagligen därför du kommer fortsätta att betyda mycket för mig, fortsätta att vara en väldigt viktig vän även när jag inte längre känner något annat än den den där vetskapen som kom över mig första gången jag träffade dig, vetskapen om att vi har mer gemensamt än kanske någon annan jag någonsin träffat, tryggheten i att du förstår mig som ingen annan.

Helt okej om man ville hoppa över Annas behov av att skriva av sig lite. Denna flytt till England får väl till viss del ses som ett försök att gå vidare och förhoppningsvis hitta min plats i denhär världen. Fortfarande väldigt otydligt men vi tar en dag i taget, ber och hoppas att det till slut ska visa sig. Tror ju att det mesta sker av en anledning så någon poäng måste det ju finnas med att vara här..

Inte haft något skolarbete alls att tala om idag. Däremot har jag äntligen skaffat en telefon. Den är söt och svart och jag hoppas den kommer duga bra åt lilla anna som egentligen inte kunde brytt sig mindre.

Gårkvällen skulle bli lugn och tidig. Sedan visade det sig att Sam hade investererat i tv. Som om inte den killen var populär nog som det var med sina cookingskills. Hade en riktig boys night i Sams lilla rum med Samx2 och lite inslag av Ross, hans flickvän, Fred och Catrina. Tittade på The Office, evigheter sedan sist. Engelsk humor när den gör som mest ont.. Sen blev det Gladiator (sa ju att det var en killkväll). Sam var imponerad av det faktumet att jag klarade av att se filmer på engelska. Var då tvungen att erkänna att efter att sett något på amerikanska har jag alltid lite svårt med deras brittiska accenter ett litet tag. Sam blir irriterad på min reaktion när de börjar leka med en orm strax efter att Catrina kom in. "Anna you were great until another girl arrived!" Kan inte påstå att jag ser min ormfobi som typiskt tjejig men han kan ha en poäng. Trivs nog bäst med Samx2 av alla i huset. Två riktigt roliga killar som har vett att inse min komiska talang. Samtidigt känner jag att jag behöver bonda lite mer med tjejerna. Hade ju lite meltdown i somras när det blev för mycket testosteron så vänner av båda sorter är nog att föredra.

Nu ska det ätas och sen läsas. Ikväll ska vi crasha antinget geografi eller business societits pubträff. Sovmorgon till ett. I'll be fine :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0