Just a small town girl

Hade den kanske mest ointressanta ochförrvirrande infon hittills igår. Roligt att träffa klassen lite till i alla fall. Om man nu bara varit sitt bättre jag under dagarna. Känner hur man går lite som i dvala fram till sju-åtta på kvällen igen.

Fixade mitt bankkonto igår med. Med svenskt pass tog det två minuter, tyvärr var alla i kön framför uppenbarligen från olika påhittade ställen med tanke på hur lång tid det tog. Kunde också tillslut få ordning på mina avgifter så nu ska vi bara ta med lilla datorn upp till campus, skriva ut registreringsbevis och stå i kö en evighet så är jag properly registred sen. Inte alls komplicerat.

Fikade med en tjej från rumänien igår, insåg att det behövdes lite koffein om kvällen skulle gå.
Becky lagade lasagne till alla som ville ha, jag hamnade på något sätt i ett judiskt hörn av köket (de är värre än frikyrkofolk, alla känner alla på riktigt), träffade folket från den sista lägenheten i blocket (två av tjejerna kom från somalia alternativt etiopien, har alltid lite svårt att diskutera min utbildning och planer då, känner mig sjukt ignorant!) och även utan några givna regler blev det helt klart dimmigt fram mot kvällen.
Gick ut i själva stan igår för första gången. Började på Yates, lite flashbacks från några av de bästa kvällarna någonsin back in Reading. Här var dock ingen höjdare så spenderade resten av kvällen på någon annan bar/wannabeeklubb. Helt okej kväll som avslutades med mcdonalds och promenad hem från ett håll jag aldrig kommer komma ihåg..

Idag har jag franskalektion från Sverige och så ska jag försöka ordna mitt idkort så jag kan göra ett engelskatest idag för att se hur korkad jag är och hur mycket de behöver hjälpa mig för att jag ska förstå någonting alls. Jämfört med andra de tagit in borde jag klara mig okej. Måste verkligen köpa en telefon snart med.
Hade annars inte haft något alls emot att bara sitta hemma ikväll och se en bra film men det känns väl ganska långt borta. Verkar dessutom bli temafest ikväll. Jag hatar temafester. Framförallt när temat är skoluniform och hela mitt gäng har bestäm dig för att de inte vill vara slampiga utan kör på tönttema. I'm from sweden, we're all slutty.

Just nu längtar jag hem något enormt. Efter stabilitet, mina egna vänner som känner mig, att få vara en person och inte bara en nationalitet, att helt otippat springa på folk man känner under en kväll på sigges eller parken, att prata svenska, ett högskolesystem som jag faktiskt förstår, frisk luft, mitt stora, fina, gula hus högt uppe på kullen hemma i Hällabäck och absolut mest av allt saknar jag vuxna människor. Skulle övat mig mer genom att umgås med mina tonårstjejer innan jag kom hit.

Men allt är som sagt precis vad jag hoppats på och längtat efter så uppenbarligen är det jag som förrändrats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0