My language abilities

Igår hade jag franska. Det gick åt skogen. Jag suger. Jättemycket. Enda räddningen är att man inte är helt ensam i alla fall. Killen jag fick jobba med igår var om möjligt ännu sämre. Sedan var han fårn Kalmar med och intelligensnivån där är ju lite annorlunda.

Idag gjorde jag ett språktest. Hade tänkt igenom detta noga och bestämt mig för att ha en mycket lugn kväll med tidig sömn. Tji fick jag. Uppenbarligen hade alla Montague Burtons fjortisar bestämt sig för att flytta in i vårat kök. Så ganska utmattad bar jag mig iväg mot ett prov jag var säker på att skulle gå hur lätt som helst. Jag är ju grym på engelska. Eller hur. Har nog aldrig gjort så dåligt ifrån mig på någonting i hela mitt liv. Kan till och med ha gått sämre än mina allra värsta tyskaprov. Insåg allt för sent att jag inte har skrivit ett ord engelska sedan jag slutade gymnasiet (och under gymnasiet fanns det ju rättstavningsprogram och tyda.se) och grammatik har ju aldrig riktigt varit min grej. Kan ju hoppas att de inser vilka ord jag försökt skriva och inse att min ordförståelse är ganska överlägsen min stavning. Alternativt att de slänger ut mig från landet..

Annars är dagens comitment att gå på biblioteksinformation.
Har även fått upp ett ganska rejält fotokollage på min anslagstavla nu så nu finns alla jag bryr mig om här på mitt fula rum också :)
Gårdagen spenderades mest i stan, som är enorm. Saknar Halmstad, Jönköping, Kalmar eller Reading. Lite lagom stora städer som man kan få lite grepp om. Har även lyckats registrera mig properly nu och fått ut mitt idkort. Skulle kanske tänkt på att man ska ha det i tre år innan man gick dit i ett state där det var i stort sett omöjligt att hålla ögonen öppna..
Vad som händer ikväll får vi se senare, nu har de flesta av oss återhämtat oss lite så det blir nog fullt ös igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0