She's finally getting there

Gårkvällen var den bästa hittills. Kände mig äntligen hemma. Vet inte om det beror på att promillehalten i blodet nu måste vara på en nivå som gör det tveksamt om jag lagligt kan köra bil i december. Eller om det kanske berodde på att jag för första gången hade en utekväll som påminde om hemma. Helt otroligt utflippat.

Började kvällen sittandes på golvet i källarlägenheten ätandes curry och diskuterande studentfinanser. Jag får mest och (i'm in a band and aparently also slightly handicapped)Ross får en dator. Jag skulle vart svensk och dyslektisk. Nu är jag bara svensk och urusel på att stava.

Roomraidade allas rum i lägenheten. Löste problemet med att man ser in i deras toalett om man står ute och röker (stäng fönstret). Fick äntligen lite respons på mina skämt när jag bondade med killarna som förklarade att de alltid skrattar gärnet åt mina elakheter när ingen ser. Jag sa att mitt ego behövde lite boast ibland så de gärna fick ge direktrespons i framtiden. Sedan körde Sam dåligaskämtmaraton restren av kvällen. När jag, Sam x2 och Fred sen kommit igång var det omöjligt att sluta och vi kan gjort oss till ovänner med alla från Essex (utom Kathrina som uppenbarligen inte riktigt räknas som att komma därifrån efter som hon är ganska okej). Träffade även en massa tyskar som uppenbarligen bor här någonstans. Jag pratade tyska tills en av killarna sa att jag inte hade gjort ett enda fel på hela tiden vi pratat, då blev prestationsångesten för stor och jag började randomly att prata svenska. As always.

Gänget splittrades på väg mot stan. Och vi var kanske ute lite sent (lämnade huset strax efter ett) för allt var fullt eller stängt när vi väl kom ner till stan. Evig tacksamhet till Dan utan vars tröja anna säkert hade förfrusit en arm eller två. Hamnade tillslut på Yates. Precis i det stadiet vi var. Har minnesbilder av att Anna och Kathrina hade väldigt roligt. Slutade sådär dock då vi gick ut en stund för att på väg in igen upptäcka att stället var helt upplyst och att alla hade gått tillbaka. Gick tillbaka till Bblock där jag aldrig varit förr och åt curry on toast (som jag aldrig ätit för men klockan halv fyra på morgonen var det himmelskt) med Dan, Biz och Alice. Blev sen en andra (ännu lite lugnare) efterfest i the fun flat i vårat block innan det blev sängen någon gång runt halv fem.

Idag hyar det inte gjorts många knop. Vaknade lagom till lunch och sen har det inte hänt mycket. Tänkte ta tag i mitt liv lite nu i alla fall. Städa mitt rum och torka håret lite kanske. Om ett par timmar bär det ju utför igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0